Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Smit & Vos
Boeierstraat 38 1443 EN
Purmerend

Klachtenregeling

Heeft u een klacht? Bespreek het met uw Huisarts

Bent u niet tevreden over iets in de praktijk?
Laat het ons weten. We proberen graag samen met u een oplossing te vinden.

Stap 1 – Bespreek uw klacht met de huisarts

U kunt het beste uw klacht eerst bespreken met uw huisarts.
Alleen als wij weten wat er speelt, kunnen we er iets aan doen.

Stap 2 – Klachtenfunctionaris HZW

Wilt u de klacht liever met iemand anders bespreken? Dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van HZW.

U kunt uw klacht op drie manieren indienen:

De klachtenfunctionaris:

  • neemt zo snel mogelijk contact met u op (liefst binnen 5 werkdagen)

  • bespreekt met u de mogelijkheden voor bemiddeling

  • houdt u en de huisarts op de hoogte van de voortgang

  • stuurt u een brief of e-mail met de uitkomst en eventuele verbeterpunten

Stap 3 – Geschilleninstantie SKGE

Bent u niet tevreden over de uitkomst? Dan kunt u naar de geschilleninstantie SKGE.

Deze onafhankelijke commissie behandelt klachten die niet zijn opgelost.
Meer informatie en het starten van een procedure vindt u op:
👉 www.skge.nl/patienten/geschillenprocedure

De commissie bestaat uit:

  • een onafhankelijke voorzitter (jurist)

  • leden namens patiënten én huisartsen

  • een secretaris die ook jurist is